Nadměrný průjezd nákladních aut

28.1.2022, Ing. Max Kubát

Dramatický nárůst průjezdů nákladních vozidel a souprav přes Kaňk, který započal v únoru r. 2021, vzbudil nejen rozruch, ale zároveň i nastolil otázky, co je jeho příčinou. Zabývaly se jím komise RM, jak dopravní, tak životního prostředí. Zjišťováním některých dat byl na základě usnesení RM pověřen tajemník MěÚ. Správce komunikací porovnával a vyhodnocoval data z ostatních měřičů rychlosti. Jako příčina byla zvažována různá dopravní omezení – stavba obchvatu Církvice, uzavření komunikace Církvice – Karlov, oprava silnice I. tř. Kolín – Čáslav i její zpoplatnění pro nákladní vozidla. Porovnáním všech zjištěných údajů se jako pravděpodobné jeví, že měřič okamžité rychlosti na Kaňku špatně interpretuje data zařazení vozidel podle velikosti.V r. 2021 přejelo přes Kaňk obousměrně o cca 250 tis. vozidel méně než v r. 2020. I při menším počtu vozidel přejelo dle údajů z radaru o cca 85 tis. nákladních vozidel a souprav více než v r. 2020. Údaje o zvýšeném počtu nákladních vozidel a souprav se téměř přesně kryjí se spuštěním úsekového měření. Před jeho instalací byl měřič okamžité rychlosti demontován a instalován na jiný sloup VO. Při této operaci možná nedošlo ke správnému seřízení a kalibraci.Správce komunikací požádal provozovatele měření o podrobnou analýzu zveřejňovaných dat, v případě pochybení o nápravu. Uvidíme, jaký bude výsledek. I kdyby místo uváděných cca 700 – 750 nákladních vozidel a souprav denně se jednalo o 400 vozidel denně, tak jako v minulých letech, pořád se jedná o příliš vysoký počet.

Adam Vančo

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Post comment