Zápis z jednání zástupců OsV Kaňk s vedením Města Kutná Hora

konaného dne 7.1.2022 od 15:30 hod. v kanceláři starosty

Přítomni:

Za Město Kutná Hora pan Ing. Josef Viktora – starosta, pan Mgr. Bc. Vít Šnajdr – místostarosta, pan Ing. Martin Suchánek – tajemník

Za OsV Kaňk paní Mgr. Jana Červená, pan Ing. Max Kubát

            Jednání bylo svoláno z podnětu OsV Kaňk na základě dopisu panu starostovi ze dne 29.11.2021. Předmětem byla především žádost OsV o informace týkající se úsekového měření rychlosti, jak bude naloženo s pokutami vybranými za překročení rychlosti v úsecích měřenými radary a další osud budovy bývalé radnice na Kaňku.

            Při jednání byly projednány následující body a zástupcům OsV sděleny tyto informace:

1) Úsekové měření rychlosti

– pokuty vybrané za překročení rychlosti ve všech třech měřených úsecích budou směřovány do dopravní infrastruktury tak, jak bylo přislíbeno. Nemusí se přitom jednat přímo o opravy komunikací. V současné době je např. projednáván nákup cca 4 ks okamžitých měřičů rychlosti. Pokuty nebudou přednostně směřovány do lokalit, kde je úsekové měření rychlosti. V tom případě by byla vyvíjena snaha o instalaci úsekových měření i z dalších lokalit.

– dále byly OsV předány údaje z měření rychlosti za rok 2021 ze kterých vyplývá, že na všech třech měřených úsecích bylo evidováno 34 722 překročení rychlosti. Z toho 19 422 (55.9 %) na Kaňku (13 074 směr centrum + 6 048 směr Skalka). Dosud bylo na pokutách vybráno celkem 13 579 tis. Kč, náklady s tím spojené činí 4 874 tis. Kč. Rozdíl činí 8 705 tis. Kč. Nevyřízených oznámení je ještě 6 171. Tzn., že při nejnižší pokutě 400,- Kč se jedná ještě o dalších cca 2 500 tis. Kč.

– uvedené finanční prostředky ještě nebyly použity na žádný konkrétní výdaj

– komunikace jsou obecně ve špatném stavu, jak ve městě, tak i ve všech okrajových čtvrtích, nejen na Kaňku

2) Stav budovy bývalé radnice

– jedná se o majetek Města, přízemí v havarijním stavu, nutná jeho celková rekonstrukce, přesahuje možnosti TO, investiční akce

– OsV požádal, aby byla provedena alespoň studie, ze které bude patrný rozsah prací a rámcově náklady na rekonstrukci. Provést nutné zajištění a sanační práce, aby nedocházelo k dalšímu zhoršování stavu budovy

– rekonstrukce přízemí budovy bývalé radnice je nutným základním krokem ke zřízení obchodu, který na Kaňku již několik let citelně chybí

– další diskuze ohledně zásobování se týkala možnosti zavážení pojízdnou prodejnou. Vzhledem k tomu, že Kaňk je součástí města, nezískal by však případný provozovatel ani město  na tuto službu dotaci.

3) Komunikace

– diskutováno o vyjádření k petici z 3.10.2019. Byl splněn příslib oprav vybraných pěti ulic – provedeno v prosinci 2020. Původní záměr celkové rekonstrukce těchto ulic nebyl naplněn, nebyla získána dotace.

– nebyla zpracována dokumentace pro provedení stavby komunikací pod kostelem. Na zpracování dokumentace bylo přijato usnesení RM č. 479/20 z 15.4.2020, které bylo následně zrušeno usnesením RM č. 273/21 ze dne 7.4.2021. Ke zrušení požádal OsV dne 12.8.2021 o vyjádření pana tajemníka. Vzhledem k časové náročnosti dohledání všech souvislostí nebylo vyjádření dosud zpracováno. Žádost o vyjádření byla při dnešním jednání předána i panu starostovi.

– nebylo dosud zadáno zpracování dopravního řešení ulic na Kaňku společně se studií úprav páteřních komunikací. Z něho by následně vzešel projekt celkového řešení místních komunikací pro ulice „nad kostelem“. Byla však zpracována studie páteřní komunikací Ke Gruntě a Vavřinecká, v současné době je zpracováván projekt pro stavební povolení.

– byla přislíbena oprava části ulice U Radnice (spojka z náměstíčka ke kostelu) pásy z panelů a kamennou drenáží. Tato oprava by měla být v pravomoci TO.

– odklonění kamionové dopravy z Kaňku. V současné době řešeno v RM a DK dle platného územního plánu odkloněním v Církvici na Karlov (po dokončení obchvatu Církvice a sjezdu na komunikaci na Karlov). Dle názoru OsV nevysloví s tímto řešením souhlas KSÚS ani nebude vysloven souhlas s převedením nákladní dopravy přes Malín. Alespoň částečným řešením by bylo omezení tonáže nákladních vozidel projíždějících přes Kaňk.

– křižovatka na Skalce. Kromě již dříve plánované výstavby okružní křižovatky je nově uvažováno s výstavbou mimoúrovňové křižovatky. Tato úvaha je zatím v počátcích.

4) Mozaika

Vedení Města je spokojeno s provozem Mozaiky, především s aktivitami v ní probíhajícími. V souvislosti s přibývajícím počtem dětí nejen na Kaňku je zvažována možnost rozšíření kapacity MŠ.

Nyní by měla být schválena dotace Města na provoz Mozaiky.

5) Propadlina starého důlního díla v Macháčkově háji

Diamo s.p. jako právní nástupce RD jedná s Městem o odkoupení postižených pozemků, nebo o jejich dlouhodobý pronájem. Důvodem je povinnost s.p. Diamo ohrožený prostor zabezpečit a zamezit přístupu nepovolaných osob.

6) Cyklostezka Kaňk – Sedlec

Pro výstavbu dalšího pokračování cyklostezky směrem ke Kauflandu je nutno vyřešit majetkové vztahy k pozemkům, na kterých bude stavba realizována. Dle informace budou majetkové vztahy dořešeny v krátké době.

Jednání bylo ukončeno v 17:45 hod.

11.1.2022                                                                                          Zapsal ing. Max Kubát

Jana Červená

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Post comment